Nadomestitvena vrednost je tista cena, po kateri lahko obstoječe sredstvo nadomestimo z enakovrednim sredstvom. Sredstva = stvari, pravice in denar.
Pri določanju možne cene podjetja je koncept nadomestitvene vrednosti pomemben, saj kupec v nekaterih primerih za podjetje ne bo plačal dosti več, kot bi ga stalo, če tako podjetje postavi sam.
Še zlasti to velja za podjetja:
* pri katerih pomemben del vrednosti tvorijo fizična sredstva, ki jih je moč nadomestiti tako, da jih kupec kupi na trgu ali
* pri katerih je verjetno, da bodo kmalu prenehala poslovati.
Primer: prodajalec prodaja trgovsko podjetje, ki prodaja na debelo, pri čemer mu prihodki znatno upadajo in je verjetno, da bo kmalu prenehal poslovati. Če torej podjetja ne bo prodal, se bo dejavnosti tako ali drugače polastila konkurenca. Če pa bo podjetje prodal, bo pri konkurentih težko iztržil dosti več, kot bi konkurente stalo, da prevzamejo njegovo dejavnost sami. Pri tem zgodovinski donosi in pretekli vložki v dejavnost žal niso več unovčljivi.