Sončnega zgodnjespomladanskega popoldneva predirno zazvoni mešetarjev telefon.
Mešetar: “Robert, prosim.”
Klicatelj: “Dober dan. Tukaj sem nekaj našel… se vi ukvarjate s prodajo podjetij?”
M: “Tako je. Ukvarjam se s prodajami malih delujočih podjetij.”
K: “Tule gledam… bilanca stanja… 1.000.000 EUR. Koliko je to vredno?”
M. “Hmmm, gospod, s čim pa se ukvarja vaše podjetje?”
K: “To ni pomembno, tule vidim 1.000.000 EUR in me zanima, za koliko bi lahko to prodal?”
M: “Dobro, bilanca stanja… katera postavka pa znaša 1.000.000 EUR?”
K: “Ja, bilanca stanja seveda. Saj se razumeva? Saj ne bi prodal vse, prodal bi kakih 10%.”
M: “Prodali bi 10% deležev v vašem podjetju?”
K: “Ne, ne, se ne razumeva. Prodal bi za 10% tistega zneska. Saj ni vredno 1.000.000 EUR. Kje pa!”
M: “Hmmm, glede na povedano nerad karkoli izjavljam, da me ne boste narobe razumeli. Mi lahko pošljete osnovne podatke o podjetju, pa se bova slišala, ko jih pregledam?”
K: “Bom poslal. Saj mogoče pa ne bi prodal. Mogoče bi naredil d.o.o. in prodal samemu sebi. Saj veste, za davčne namene.”
M: “Vaše obstoječe podjetje ni d.o.o.?”
K: “Ne, zdaj imam s.p.”
M: “Vas moram takoj opozoriti, da je prodaja s.p.-ja praviloma težavnejša. Davčno je manj ugodna, s pravnega vidika pa je prenos poslov na novega lastnika bolj zamotan.”
K: “Dobro, saj ne bi prodal, samo preoblikoval bi.”
M: “V redu, gospod, kot rečeno, pošljite mi podatke, pa bova videla, če vam lahko pomagam”.
K: “Bom poslal. Lep pozdrav.”
M: “Lep pozdrav.”
Mešetar odloži telefon in se z vnemo loti preostanka vsakodnevnega mešetarskega dela.
—
Od samega začetka svoje poklicne in podjetniške poti se ukvarjam z malimi podjetji. Neštetokrat se mi zgodi, da se želi lastnik malega podjetja hitro seznaniti z neko informacijo, ki jo najpogosteje želi slišati. Kot vsak mali podjetnik nima časa, da bi situacijo ali problem proučil z usposobljenim strokovnjakom. Sploh pa ne bi plačal niti beliča za to, kar mu je strokovnjak “samo povedal”. Taki površni pogovori brez poznavanja tematike na obeh straneh zagotovo ne vodijo do nobenega koristnega zaključka. Podjetnikom svetujem, da se o pravnih in ekonomskih temah posvetujejo z odvetnikom, računovodjo ali drugim strokovnjakom in šele nato ukrepajo. Pri prodajah delujočih malih podjetij je pomemben posel, pomembna je tržna vrednost premoženja, pomembni so dolgovi, morda najpomembnejši pa je prosti denarni tok, ki ga je podjetje sposobno ustvarjati. Vse našteto je mnogo bolj relevantno od številk v računovodskih izkazih, ki so zgolj približen zapis zgodovine poslovanja. Računovodski izkazi seveda so pomembni, vendar ima neprimerno večjo težo vsebina posla, ki se skriva za njimi.
P.S.
Naj mi bralec oprosti poskus šaljivega, upam da ne ciničnega zapisa. Vsakdan mešetarja je včasih suhoparno napolnjen s številkami in preživet le v pisarni. Takrat se v dnevnik prikrade nekaj več neizživete radoživosti.